søndag 16. juni 2013

Ett virkelig godt fiske i Sverige.

Vi dro til Klaraelven i Sverige på Torsdag,det var kjempe vær.Skulle ligge over i campingvogna. Vi oss en tur ned til Klaraelven og prøve oss på Harren og Ørreten,fisket med mark og noe med sluk,men det ble ingen fisk,mulig at det var litt for mye vannføring i elva. På fredag så dro vi opp til ett vann som det er bra med regnbueørret i. Vi rigget utstyret,og trasket i vei mot noen fine fiskeplasser,det er kun lov til å ta 3 fisk pr kort. Vi fisket med bunnmeite.og iløpet av noen få timer så hadde vi 3 stk hver,så dette var kjempebra. Jeg mistet en som var ganske stor,den sleit 0.20 sena lett.Kirsti hadde også på en rugg,med den fikk sena rundt halefinnen,så den tok ett skikkelig utras,så var den fri. Det ble stekt ørret når vi kom ned til campen,nydelig fisk. Lørdagen så dro vi opp igjen. Gikk til samme plassen begge to.fikk rigget oss til.å startet fisket,etter ca 5 min så hadde jeg på den første,ca 800 gr,så gikk det slag i slag for oss begge,Kirsti fikk totalt 5 ørret,slapp 2 tilbake,jeg fikk 7 ørret,4 ble sluppet ut. Så kom det bort 2 pers ifra Tjekkia,han ene fisket med flue,uten noen form for hugg,hgan fikk da lånt stanga mi,noe som resulterte i 2 pene ørreter som han fikk med seg,meget takknemlige for det. Alltid hyggelig å bidra med noe til andre personer. Ellers så var det en kjempetur,det blir nok noen flere av dem senere. Vi hadde også med våres engelsk setter tisper,Punky og Uma,dem oppførte seg helt perfekt under hele helgen. Se klipp på you tube. Kirsti og Finn Willy.