onsdag 13. april 2011







Kirsti og jeg dro oppover til Næra på torsdag ettermiddag,hadde leid oss inn på hytte. Vi gikk en liten tur ut på isen for og fiske noen abbor til kveldsmat.
Dagen etter så ble det fiske igjen,men da på Mesna,Tommy og Fjellis kom oppover,så da ble det en liten kule,vi dro helt i nord på vannet. Fiske var ikke helt på topp,det blåste surt og kaldt. Men en del fisk ble det da dratt opp.Tommy fikk mest fisk denne dagen,husker ikke hvor mange kilo vi fikk. Men det var en hyggelig tur. Vi kom tilbake til hytta,der hadde jeg langstekt ett lammelår,så det ble godmaten på bordet,alle koste seg. Fredag så dro vi først opp til Aksjøen(sjusjøen),der gikk vi på en skikkelig smell,det var 50 cm med snø,og 900 m og gå,så det ble kun ett hull i isen,lagd av Fjellis,så vi fant fort ut at dette var ikke noe blivende sted. Dro så ned til sør mesna,der skulle det vise seg at fisken virkelig skulle være på hugget. Kirsti fikk mest fisk,13330 gr,tommy fikk 13100 gr,jeg fikk 10800 gr,fjellis fikk ca 6500 gr.Jørn fiskefant kom opp til hytta på kvelden,hyggelig. Så den turen var helt rå.
Lørdag,Næranappet: Kjempefine forhold på isen,mildt og godt. Jeg gikk til sør,og rett til høyre,etter noen hull så ble det full action,masse abbor,men så ble det ganske rolig etter ca 1,5,traff litt fisk her og der,trodde jeg hadde ca 12-14 kg,men vekta stoppet på 10835 gr. Fikke ikke fisk siste 1,5 timen,men sånn er nå dette fiske. Kirsti dro helt oppe i nord,det gikk dessverre dårlig for henne,hun fikk 3440 gr. Ellers så gratulerer jeg alle klasse vinnerne. Ett kjempe bra arrengement. Og en utrolig fin helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar