fredag 18. juni 2010

Åkersvika 24 timer


Vi var 6 lag som dro til Åkersvika for å ta de store fangstene. Jeg fisket på lag med Raino,Kirsti på lag med Fjellis. Det var strålende vær når vi kom dit,og det skulle det fortsette med både lør og søn.Vi startet kl11.00 og skulle fiske i 24 timer. Det startet med ett voldsomt morte fiske, det ble tatt veldig bra med fisk blandt alle sammen,vi veide inn hver 6 time, sånn at fisken ble sluppet ut igjen i live.
Jeg for min del fisket stort sett med 7 meter toppknyte,prøvde både match,feeder og 9 m toppknyt,men havnet alltid tilbake til 7 m. Raino som jeg fisket på lag med fisket lørdag stort settt med TAP,og noe feeder og match. Han prøvde seg med 7 m,men det gikk heller dårlig,(dette får jeg ikke fisk på sa han).Kirsti fisket på lag med Fjellis. Hun fisket stort sett med 6 m toppknyt,hun dro bra med fisk,men på Peg 1 så var det mindre fisk i størrelse enn de andre peggene,så da blir jo vekten mindre også.
Fisket gikk generelt bra for alle hele lørdag. Natt til søn ble det tatt lite med fisk,så det ble en liten hvil,så startet vi med fiske kl 04.30 igjen,dro jevnt med fisk hele tiden,Raino gikk også over til 7 m igjen for å prøve den,han dro da jevnt med fisk,dette gjorde jeg også. Kirsti og Fjellis dro også opp mengder med fisk. Plutselig sier Raino til meg at han har noe stort på kroken(han trodde det var gjedde) Jeg gjorde meg klar med håven da han fikk lirket den inn mot land, kjeeeeempe fisk(Brasme). Han brukte god tid på den og fikk ført den inn mot håven,den kom inn i håven,men klarte å komme seg ut igjen,ny kamp og nervøse minutter,så var den klar for håving igjen,og da var løpet kjørt for den, fisken ble levert til en stolt fisker. Tror den veide 3600 gr,og lengde 65 cm. Veldig bra fisket Raino. Du fikk fisk på 7 meter til slutt.Ellers så var hele arrangementet knall bra. Takk for en fin Konk, og bra helg. 1 plass Ivar-Tåka=130720 gr 2 plass Steinar-Rolf Magnus=109720 gr 3 plass Håvard-Thomas 102970 gr 4 plass Raino-Finn Willy 99590 gr 5 plass Svein og Børre 82380 gr 6 plass Kirsti-Fjellis 79130 gr. Det ble fisket opp totalt 604410 gr. Grattis til vinnerne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar